Dzisiejszy artykuł przybliży jedną z tajemnic udanej sprzedaży w internecie, czyli metodę remarketingu, zwaną również targetowaniem behawioralnym. Oferując towary i usługi, często usłyszeć można o przeróżnych sposobach zwiększenia konwersji, czyli zmiany użytkownika w naszego klienta.
Nie od dziś wiadomo, iż podczas przeglądania internetu, nasza aktywność, jako jego użytkowników jest stale monitorowana i zapamiętywana. Zapewne każdemu zdarzyło się, przeglądając np. Obuwie czy kosmetyki, że reklamy, które zostaną nam wyświetlone podczas dalszego użytkowania internetu, będą zawierały produkty z odwiedzonych witryn, często opatrzone interesującymi promocjami. Zabieg ten jest niczym innym jak targetowaniem behawioralnym.
Czym jednak jest remarketing i o co w nim chodzi? Odpowiadając na pytanie, jak najprościej, polega on na zawróceniu potencjalnego klienta, który już opuścił naszą witrynę i przekonanie do skorzystania z oferty. Osiągamy to poprzez wyświetlenie komunikatów reklamowych skierowanych bezpośrednio do niego na podstawie danych jak np. historia przeglądania.
Pierwsze kroki z remarketingiem
Aby rozpocząć przygodę z remarketingiem, niezbędne jest założenie konta w google adwords. Będący największą platformą do tworzenia kampanii reklamowych oferuje on możliwość skorzystania z list remarketingowych, które możemy dopasować do danych, jakie gromadzimy o osobach odwiedzających naszą stronę.
Oczywiście, należy pamiętać, że skuteczny remarketing nie polega na tym, by zasypać wszystkich użytkowników 40 reklamami, które oferują jakiekolwiek produkty czy usługi z naszej oferty. Nie chodzi też o to, by jednemu użytkownikowi stale pokazywać reklamę na okres dożywotni
Odpowiednie dostosowanie szablonu jest niezwykle ważne. Możemy na przykład zawęzić grupę odbiorców ze względu na ich wiek lub płeć tudzież do warunku „Użytkownik spędził w sklepie przynajmniej 5 minut”. Często nie ma też sensu prezentowanie użytkownikowi produktu z naszej oferty, który został już przez niego zakupiony tego samego dnia. Dobrze dopasowana reklama to klucz do sukcesu.
Dlaczego warto stosować remarketing w biznesie?
Przyczyny, dla których potencjalni klienci nie dokonują zakupów, mogą być różne. Czasami strona może się zawiesić, czy to po stronie użytkownika, czy serwera. Bywa też, że klienci przypadkiem zamkną stronę sklepu przed sfinalizowaniem transakcji. Zdarzają się także użytkownicy, którzy nie są do końca zdecydowani na zakup określonych produktów czy usług.
Wedle badań statystycznych udostępnianych przez google, średnio co czwarty klient nie finalizuje transakcji. Prowadząc działania remarketingowe, jako właściciele sklepu, możemy jednak zawrócić część z nich i przekonać do skorzystania z naszej oferty, czego rezultatem jest zwiększenie sprzedaży.
Oczywiście należy pamiętać, że remarketing jest tylko jednym z wielu sposobów zwiększenia obrotów w sklepie internetowym, a istnieją również inne, z którymi warto się zapoznać!