Podczas projektowania stron, czy sklepów internetowych skierowanych do kobiet, warto wziąć pod uwagę zasady gender marketingu. Stosując odpowiednie triki, możemy skutecznie wpływać na zakupowe decyzje pań – a jak wiadomo, płeć piękna na jednorazowe zakupy zwykła wydawać znacznie większe kwoty, niż mężczyźni. Warto również wspomnieć, że kobiety są z reguły bardziej lojalne, także szanse, że wrócą i staną się stałymi klientami są ogromne.
Jednak jak prowadzić działania marketingowe, by efektywnie sprzedawać usługi i produkty kobietom?
Kobiety bardzo dużo czasu spędzają myśląc i troszcząc się o innych. Dotyczy to zarówno rodziny, przyjaciół, jak i współpracowników. Jeśli produkt, bądź usługa pomogą lepiej zadbać im o bliskich, szanse zakupu znacząco rosną. Przedstawienie pozytywnych skutków oraz praktycznych porad to właściwa droga do serca kobiety.
Kobiety uwielbiają rabaty i promocje. Nawet, jeśli dany produkt niekoniecznie jest im na chwilę obecną potrzebny, kusząca okazja bez wątpienia zachęci do zakupu. Jest to też pośredni powód, dla którego płeć piękna korzysta ze sklepów online. Zakupy przez internet często są tańszą alternatywą tradycyjnych zakupów, pomagając zaoszczędzić pieniądze.
Niestety wiele pań rezygnuje z zakupów na etapie finalizacji zamówienia. Rozwiązaniem tego problemu może być dostosowanie projektu koszyka do grupy docelowej i umieszczenie komunikatów marketingowych na poszczególnych etapach realizacji, ponieważ takie działania minimalizują ryzyko porzucenia zamówienia.
Kobiety na podjęcie decyzji potrzebują więcej czasu, dokładnie uprzednio analizując ofertę pod kątem różnych kryteriów. Płeć piękna chętnie korzysta z polecanych produktów pasujących do składanego zamówienia i wszelkiego rodzaju list, czy porównań towarów. Wszystko to pozwala na szybsze podjęcie decyzji. Ponadto panie chętniej robią zakupy w e-sklepach z darmową dostawą.
Na co jeszcze zwracają uwagę? Kobieta znacznie częściej zastanawia się, jakie są intencje sprzedającego i co nim kieruje. Warto przedstawić opis firmy, zawierający informacje o misji, a nawet stylu życia promowanym przez sprzedającego. Bardzo ważne są także elementy oraz teksty wywołujące pozytywne uczucia. Duże zdjęcia pokazujące detale oferowanych towarów również działają na plus, pomagając w podjęciu decyzji o zakupie.
Jak kobiety znajdują sklepy internetowe? Głównie przez wyszukiwarki, rzadziej korzystając z wszelkiego typu porównywarek, dlatego dobrze zadbać o pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach. Wprowadzenie powyższych uwag powinno zachęcić panie do zakupów w Waszym sklepie internetowym, a co za tym idzie, zwiększyć współczynnik sprzedaży.
Paniom natomiast życzymy wszystkiego najlepszego z okazji Ich święta. :)