Facebook to żywy, cały czas zmieniający się organizm. Tym razem zmiany dotyczą przycisków Lubię to, Udostępnij, Wyślij, Obserwuj, Poleć, Zapisz. Jak dokładnie zmieniło się dzielenie treściami oraz ich zapisywanie, o tym przeczytacie poniżej.
Pierwsze zmiany zauważą użytkownicy przeglądarki Google Chrome. Na górnej belce, obok menu przeglądarki, pojawił się niebieski kwadrat z flagą, umożliwiający proste zapisanie atrakcyjnych dla użytkownika treści do sprawdzenia „na później” . Dotyczy to zarówno produktów do kupienia, treści wideo do obejrzenia czy artykułu do przeczytania. Do zapisanych tematów użytkownik zawsze może powrócić – o dowolnie wybranej porze i korzystając z dowolnego urządzenia (smartfona, tabletu, komputera) przechodząc do prywatnej, wyodrębnionej zakładki na FB. Przycisk „udostępnij” upraszcza jeszcze bardziej dzielenie się treściami na Facebook’u, w Grupach i przez aplikację Messenger. Jeden i drugi przycisk można pobrać bezpłatnie ze sklepu Google.
Redesign przeszły przyciski „Lubię to”, „Udostępnij”, „Zapisz”, „Poleć”, „Obserwuj”, „Wyślij”. Zmiany dotyczą ich wszystkich, ale najbardziej zauważalna jest zmiana przycisku „Lubię to” gdzie znaną z logo Facebooka literę „F” zastąpiono kciukiem uniesionym w górę i scalono z licznikami polubień. Ta wersja jest dla użytkowników bardziej „angażująca”, w związku z czym chętniej klikają „Lubię to”.
Ponadto wydawcy Instant Articles, czyli artykułów wrzucanych bezpośrednio na Facebooka, będą mieli możliwość umieszczenia pod publikacjami przycisków pozwalających na zostawienie pod nimi komentarza, udostępnienie i polubienie. Polubienia i udostępnienia zliczane są ze wszystkich aktywności związanych z artykułem. U tych wydawców, którzy korzystają z wtyczki Comments Plugin, komentarze będą widoczne pod artykułem wrzuconym bezpośrednio na Facebooka, jak również na stronie wydawcy.