Media społecznościowe towarzyszą nam każdego dnia – statystycznie większość Polaków ma zarejestrowany profil przynajmniej w jednym portalu aktywnie korzystając z niego za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Lubimy dzielić się przeżyciami uaktualniając status na facebooku, rejestrujemy wysiłek na endomondo, słuchamy muzyki i oglądamy filmy na youtubie oraz rozwijamy swoją karierę tworząc multimedialne CV na Linkedinie. Przeniesienie ruchu do wirtualnego świata stworzyło przestrzeń reklamową dla firm, które bez dużych nakładów finansowych mogą docierać do potencjalnych klientów prezentując swoją ofertę i profil biznesowy.
Możliwości social mediów są ogromne i z dnia na dzień stają się coraz większe, o czym przekonali się przedsiębiorcy budując markę swojej firmy w wirtualnym świecie. Walorów posiadania strony firmowej jest wiele – poczynając od podtrzymywania relacji z dotychczasowymi partnerami, budowanie swojego wizerunku wśród nowych klientów po wzmocnienie pozycji w przeglądarce Google. Warto wiedzieć, że profile na portalach społecznościowych mają istotny wpływ na SEO naszej strony internetowej. Dlaczego? W świecie mediów społecznościowych chętnie dzielimy się ze swoimi znajomymi ciekawymi informacjami, artykułami, muzyką rekomendując produkty, usługi czy miejsca – każde przejście z portalu społecznościowego do strony www jest rejestrowane przez statystyki w Google analytics, który mierzy czas spędzony na stronie oraz kolejne ruchy na niej. Z biznesowego punktu widzenia jest to niezwykle cenna informacja – odpowiednio dobrany komunikat – treść, grafika, infografika, film umożliwi budowanie stałego grona klientów firmy, którzy przekonani ciekawym i wartościowym przekazem klikną udostępniony link i sprawdzą naszą ofertę.
Pamiętajmy – by komunikacja w świecie social mediów była skuteczna najważniejszym krokiem jest wybór właściwego kanału. Facebook, Google+, YouTube, LinkedIn, Instagram, Twitter, Pinterest to najpopularniejsze portale, ale nie wszystkie. W zależności od osób do których chcemy dotrzeć i jakie treści prezentować powinniśmy wśród dostępnych mediów wybrać portal najbliższy naszym klientom. Kolejny krok to prezentowanie ciekawych z punktu widzenia społeczności treści. Tylko to działanie zapewni nam możliwość zbudowania grona fanów wokół strony firmowej. Swoje działania można wesprzeć konkursami, promocjami czy płatnymi kampaniami, które dzięki bardzo dokładnym kryteriom pozwolą nam dotrzeć z informacją do właściwych osób. Optymalizacja kampanii reklamowych na każdym portalu jest inna, dlatego by zmaksymalizować wyniki trzeba określić cele, i osoby do których chcemy dotrzeć. Warto wiedzieć, że portale społecznościowe to skarbnica wiedzy na temat naszych klientów – ze statystyk dowiemy się o której godzinie publikować posty by dotarły do jak największego grona osób, skąd pochodzą nasi fani, w jakim są wieku oraz które treści podobają im się najbardziej.
Chcesz z powodzeniem prowadzić komunikację w mediach społecznościowych i masz już stronę firmową swojej marki jednak nie osiągasz satysfakcjonujących wyników? Pomożemy Ci zoptymalizować działania, rozpoczynając od analizy branży i proponując najlepsze możliwości i plan dla Twojego biznesu. Jeśli Twoja firma nie jest jeszcze widoczna na portalach społecznościowych – nie martw się wspólnie ustalimy strategię budowania Twojego wizerunku w wirtualnym świecie.