Planujesz otworzyć firmę lub wystartować na rynek z nowym produktem. Masz już wyjątkową nazwę. A teraz – czas na logo!
Logo to niezwykle ważny element, bo będzie stanowił fundament identyfikacji wizualnej Twojej działalności. Dlatego też warto poświęcić mu odpowiednio dużo czasu i uwagi, a nie pozostawiać tej kwestii przypadkowi.

Unikalne, ponadczasowe, zapadające w pamięć takie powinno być dobre logo.
Unikalne, czyli zawierające niepowtarzalne elementy, dobrze dobrane do branży. Logo musi wyróżniać się na tle konkurencji i korzystać z idealnie dobranych symboli. Perfekcyjnie dopasowane fonty i kolory dopełnią całości. Aby logo było dedykowane wyłącznie dla Twojej firmy, nie możesz w jego przygotowaniu korzystać z gotowych grafik, dostępnych na stockach.
Ponadczasowe, czyli takie, które w niezmienionej formie posłuży Ci wiele lat. Aby sprostało tym wymaganiom, trzeba… zignorować dzisiejsze trendy! W przypadku logo zapomnij o modzie i kieruj się uniwersalnymi zasadami.
Zapadające w pamięć, czyli takie, które zrobi piorunujące wrażenie i wyryje się w świadomości odbiorcy. W tym celu warto zachować prostotę, zrezygnować ze wszystkich zbędnych elementów, które będą niepotrzebnie rozpraszać uwagę. Wybierz maksymalnie dwie czcionki i nie więcej niż 3 kolory.

Rozpoczynając prace nad logo pamiętaj o kilku zasadach:

  • dostosuj znak graficzny do potrzeb, tematyki i targetu. Niech Twoje logo jak najwięcej mówi o branży, Twojej firmie i Tobie samym.
  • sprawdź, czy jest uniwersalne i dobrze prezentuje się zarówno na stronie internetowej, pieczątce, fakturach, ale i materiałach drukowanych, gadżetach reklamowych i innych nośnikach, które chcesz wykorzystać w promocji swojej firmy.
  • użyj wektorów – skalowalne logo można dowolnie powiększać nie tracąc na jakości. W tej wersji łatwiej też wprowadzać korekty i wykonywać rewitalizację.
  • przygotuj księgę znaku – dzięki jasno określonym zasadom użycia logo unikniesz wizerunkowych nieporozumień.
  • oceń projekt logo w oparciu o uwagi Twoich potencjalnych klientów, albo specjalistów, którzy rozumieją grupę docelową Twojej działalności. W ten sposób unikniesz błędnych opinii.
  • zaufaj profesjonalistom i powierz przygotowanie logo doświadczonej agencji reklamowej. W przypadku znaku graficznego zasada „zrób to sam” może okazać się zejściem na manowce.

Na koniec najważniejsze: nie wybieraj drogi na skróty i na każdym etapie prac dbaj o to, aby być w pełni zadowolonym z efektu. Praca włożona w przygotowanie mistrzowskiego logo z pewnością zaowocuje w przyszłości.

Odwiedź naszą stronę i obejrzyj projekty logo, które wykonaliśmy dla naszych Klientów: www.iplus.com.pl/portfolio
i zapoznaj się z naszą ofertą stworzenia dla Ciebie niepowtarzalnego znaku firmowego: www.iplus.com.pl/oferta/kreacja-logo