Wizytówka firmowa w sieci wyszukiwania jest doskonałym dopełnieniem sposobu, w jaki chcemy się reklamować, gdyż otwiera nas na Klientów, którzy aktywnie poszukują konkretnych usług w Internecie.
Dla wszystkich, którzy chcą wejść z biznesem do Internetu i wypromować swoją firmę, prezentujemy w dzisiejszym artykule sposób na prawidłowe założenie Google Moja Firma. Czy wiecie, że użytkownicy Google, którzy posiadają konto, otrzymują automatycznie dostęp do usług, takich jak: Gmail, YouTube, Play, Wiadomości, Dysk, Kalendarz, Zdjęcia i wielu innych?
Jeżeli zależy nam na promowaniu swojego brandu w wyszukiwarce Google, kluczowe jest stworzenie odpowiedniej wizytówki internetowej. Nie piszemy w tym miejscu, jednak o witrynie, a usłudze Google Moja Firma, która doskonale dopełnia naszą prezencję w sieci.
Czas na zmiany w Twojej firmie
Jak założyć taką wizytówkę? Na początku wchodzimy do usługi „Moja firma” pod tym adresem: https://business.google.com/
Proces tworzenia, rozpoczynamy od wpisania nazwy swojej firmy. Warto zwrócić uwagę na to, jaką podajemy nazwę, ponieważ to właśnie po niej, nasza firma wyświetli się użytkownikowi wyszukiwarki lub nie.
Czego należy unikać:
- Nazw ogólnych np. “Kowalski S.C.” — Jeżeli w okolicy istnieje wizytówka Google, np. “Hydraulika samochodowa Kowalski” możemy być pewni, że nasza firma nie pojawi się pod frazą “Kowalski”, a ponieważ nie istnieją inne frazy, nie będzie dało się jej wyszukać.
- Nie podawaj wyłącznie, czym się zajmujesz — Jeżeli w nazwie firmy wpiszesz “Salon obuwniczy Jan Kowalski” i nic więcej, prawie pewnym będzie, że nikt nie zobaczy Twojej wizytówki firmowej.
- Zbyt wiele słów — Nie listuj w polu nazwy firmy wszystkich usług, które świadczysz, a tylko główną kategorię, pod którą się one znajdują.
Dobre praktyki:
- Staraj się, aby nazwa Twojej firmy była unikalna. Najlepsze są nazwy własne.
- Podaj w nazwie ogólną kategorię działalności, np. “Hurtownia”, “Sklep” lub “Usługi krawieckie” itp.
Uzupełnianie kluczowych danych
Jeżeli wpisaliśmy już nazwę, Google zada nam w następnym kroku pytanie: Czy chcesz dodać lokalizacje, które klienci mogą odwiedzić, np. sklep lub biuro? Oczywiście, wybieramy, że tak i przystępujemy do wypełnienia danych adresowych. Automatycznie doda to naszą wizytówkę do Mapy Google.
W następnym kroku Google zada nam pytanie, czy obsługujemy Klientów poza swoją lokalizacją. Jeżeli jesteśmy usługodawcą, który dojeżdża do Klientów, warto zaznaczyć, że tak oraz wybrać obszar działalności. Takie doprecyzowanie sprawi, że nasza wizytówka będzie posiadać większa szansę na wyświetlenie się użytkownikom wyszukiwarki Google zainteresowanych usługami na konkretnym obszarze.
Google poprosi nas o wybranie kategorii działalności. Wpisując nazwę, otrzymamy podpowiedź od Google, co do poprawnej nazwy kategorii. Należy wybrać tą, która najlepiej pasować będzie dla naszej firmy.
Ostatnim już krokiem do poprawnego założenia wizytówki jest uzupełnienie numeru kontaktowego oraz, jeżeli posiadamy, adresu do witryny www. Dane te możemy zmienić w każdym momencie.
Weryfikacja Google Moja Firma
Jeżeli już posiadamy wizytówkę Google Moja Firma, nie możemy zapomnieć o jej zweryfikowaniu. Google, zależnie od podanych przez nas informacji oraz branży oferuje cztery możliwości, przy czym nie wszystkie mogą być dostępne.
- Weryfikacja pocztowa — Google wyśle na podany przez nas adres kartę pocztową wraz z unikalnym kodem weryfikacyjnym, który należy wprowadzić.
- Weryfikacja telefoniczna — Otrzymamy od Google SMS z kodem weryfikacyjnym
- Weryfikacja e-mail — Kod otrzymamy na podany przez nas adres e-mail
- Weryfikacja natychmiastowa — Nie wymagająca dodatkowych działań z naszej strony.
Zweryfikowana wizytówka, gotowa jest do działania i w tym miejscu moglibyśmy zakończyć ten artykuł, jednak mamy dla was jeszcze ciekawostki:
Czasami zdarza się tak, że firmy posiadają dwie lub więcej lokalizacji. Aby nasza wizytówka poprawnie wyświetlała się w Google Maps, należy pamiętać, aby każda z nich posiadała dokładnie taką samą nazwę firmy. Google automatycznie wyświetli użytkownikowi wizytówkę miejsca, które jest najbliżej jego aktualnej pozycji.
Wizytówki Google Moja Firma są w pełni darmowe. Jeżeli ktokolwiek próbuje zaoferować Wam koszty za jej wyświetlanie w Google, to jest to nieprawda. Google udostępnia to narzędzie w pełni za darmo i nikt oprócz jego pracowników nie ma na nią wpływu.