Znacie już najnowsze trendy w tworzeniu stron internetowych, my idziemy z duchem czasu i je dziś chętnie przedstawimy! Baaa, nawet podpowiadamy, jakie rozwiązania wybrać, aby strona internetowa nie tylko przyciągała ciekawskie oko odbiorców, ale również była funkcjonalna i wpisywała się w najnowsze trendy 2020 roku.
Firma bez intuicyjnej strony internetowej w dzisiejszych czas to tak jak produkt bez nazwy. Poza tym usługi przedsiębiorcy bez zaktualizowanej strony mogą dotrzeć do małego grona odbiorców. W myśl idei „z nowym rokiem, nowym krokiem” mamy dla Was porcję kilku ciekawych i świeżych trendów, jakie będą królować w nowym roku, jeśli chodzi o strony internetowe.
Czas start na trendy w projektowaniu stron internetowych w 2020 roku!!
Postaw na kolor i prostotę
Odważna kolorystyka przyciągająca wzrok i unikanie pstrokatych elementów to strzał w dziesiątkę. Odbiorca koncentruje swoją uwagę na konkretnych treściach, a nie błądzi po stronie, po czym się denerwuje i z niej wychodzi. Teraz koncentrujemy się na kolorze i jego intensywności, ponieważ tzw. „bezpieczne kolory” typu pastelowe lub spokojne nie pasują do odważnych i pewnych siebie przedsiębiorców, co sprzyja z bezpośrednim skojarzeniem z daną firmą. Ograniczmy się w stosowaniu efektów, animacji i kolorystyki, ponieważ minimalizm jest w cenie.
Teraz czas na GIFY
Pamiętamy, jaką popularnością cieszyły się filmy wideo zamieszczone na stronach, dawało to efekt zaskoczenia i było trendem głównym w ciągu ostatnich lat. Mimo że klienci często się skarżyli, że strona długo się ładuje to i tak wideo było czymś pożądanym. Teraz nadszedł czas na animowane gify z fotografii, które zajmują zdecydowanie mniej miejsca, przez co skraca się ładowanie witryny i staje się ona bardziej przystępna dla użytkowników.
Nie szablonuj
Wiele stron jest budowanych na bezpiecznym układzie strony, treści są idealnie wyśrodkowane, a całość jest czytelna i przejrzysta. W takim razie, jak zachęcić użytkownika, aby zatrzymał wzrok nieco dłużej?! Najnowsze trendy mówią o „asymetryczne” menu, ciekawej grafice czy przycisku „call to action”, aby zachęcić użytkowników do działania, a nie tylko scrollowania.
Głos wirtualnego przyjaciela
Technologie coraz bardziej przyspieszają i teraz stawiamy na komunikację głosową pomiędzy firmą a użytkownikiem. Głosowy interfejs w witrynie może być Twoim „wirtualnym przyjacielem”, który odpowie z chęcią na wszystkie pytania zadawane przez użytkowników. Wiele osób jest już zmęczona pisaniem w komunikatorach społecznych, dlatego warto dopasować czat pod swoich potencjalnych użytkowników.
Brak irytacji przy scrollowaniu
Żyjemy szybko i wszystko chcemy mieć szybko. Przewijanie stron w dół i czekanie na doczytanie się reszty zawartości jest frustrujące. Dlatego powstał nowy trend zwany Infinite-Scroll polegający na pobieraniu w tle zdjęć oraz artykułów, przez co mogą wyświetlać się w nieskończoność. Takie rozwiązanie jest wygodne dla użytkowników, a ponadto wygląda nowocześnie i jest przyjemne dla oka.
Narodziny szybkości
Wszyscy czekają na narodziny technologii 5G, co oznacza nową i zdecydowanie lepszą jakość korzystania z przesyłania danych. Użytkownik sieci będzie mógł swobodnie przesyłać dostępy do dużych plików, takich jak filmy i muzyka. Będziemy mieć doskonałą jakość odbioru w 2020 roku!
Ułatw dostęp
Bezkonkurencyjnymi elementami dla nowoczesnych stron internetowych jest wersja mobilna, czyli bez problemów zobaczymy wszystkie treści oraz grafiki, które dopasowują się do ekranu smartfona. Strony w pigułce typu landing page, czyli scrollowanie w dół są łatwe w obsłudze na urządzeniach mobilnych. I bez zmian pozostają ikonki odsyłające do social mediów ułatwiających dostęp do kanałów społecznościowych.